1. 4.0 Het Princessehof National Museum of Ceramics (258 reviews)
    Het Princessehof National Museum of Ceramics image
    This elegant 18th-century building contains the largest collection of Dutch tiles in the world. See more..
  2. 4.0 Museum Hindeloopen (37 reviews)
    - Another interesting place
    Spent 1-2 hours Art Museums • History Museums
    Museum Hindeloopen image
    Hindeloopen is a place most people won’t experience. It’s a small Dutch town that seems to take great pride in its heritage. There are numerous artists in town as well. It is a beautiful off the beaten track village that can’t truly be described adequately. If you are looking to get out of Amsterdam for a day this is a place you should see. See more..
  3. 4.0 Museum Heerenveen (13 reviews)
    - Gevarieerd museum
    Museum Heerenveen image
    Wij kwamen hier voor de tentoonstelling over Melle en de daarbij horende rondleiding. Zeer de moeite waard. Wat een enthousiast verhaal.
    Maar ook de rest van het museum was zeer informatief. We zagen de woning van Domela Nieuwenhuis en kregen informatie over zijn betekenis voor Nederland. Er was een stuk over Heerenveen in de WO II. Verder allerlei materialen uit geschiedenis van Heerenveen op zolder. Een grote maquette van Heerenveen en natuurlijk nog een aantal kunstvoorwerpen. Al met al beslist de moeite waard. En het eerste kopje koffie was gratis. Service.
    See more..
  4. 4.5 Museum Ruurd Wiersma Hus (4 reviews)
    - Klein maar fijn
    Tuesday: 1:00 PM - 5:00 PM Spent < 1 hour Art Museums
    Museum Ruurd Wiersma Hus image
    In het kleine, knusse huis van de melkvaarder annex naïeve schilder Ruurd Wiersma werden we hartelijk ontvangen door een vrijwilliger. Zittend aan de authentieke eettafel van de schilder kregen we een persoonlijke uitleg bij alles wat er te zien viel: beschilderde muren, schilderijen en beschilderde voorwerpen zoals schoenen en kolenkitten. Fascinerend om te zien hoe een 'eenvoudige' dorpeling in zijn eigen tijd jarenlang zijn woning van binnen beschilderde en prachtig dat we dat mochten bezoeken. Een must see voor wie Birdaard bezoekt of passeert. See more..
  5. 4.0 Bestemming Drachten (2 reviews)
    - Leuke stad!
    Spent 1-2 hours Art Galleries • Natural History Museums • Art Museums
    Deze zomer is er van alles te doen en beleven op De Tussendiepen. Op 28 juni 2018 opent de tentoonstelling Bestemming Drachten 2018 in het oudste industriële gebouw van Drachten, De Sluisfabriek. Kunstenaars presenteren hier hun visie op de toekomst van Drachten. Drachtsters zijn van harte welkom om deel te nemen aan een cultureel programma dat bestaat uit workshops, film en performances See more..

Top Things to do in Friesland Province

Nearby Friesland Province